«گزارش نخستین جشنواره دستاورد‌های دانش بنیان سینــا»

توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه در جشنواره سینـا:

به گزارش خبرنگار خبرگزار‌ی صدا و سیما؛ نخستین جشنواره دستاوردهای دانش‌بنیان سینا توسط مجتمع پژوهشی و نوآوری دانشگاه تربیت‌مدرس و با همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه از 29 تا 31 خردادماه 1401 برگزار شد. در این جشنواره شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های پزشکی، صنعت، کشاورزی، صنایع پیشرفته و البته ارتباطات آخرین دستاورد‌های خود را ارائه کردند. در این جشنواره تلاش شد ارتباط گسترده شرکت‌های دانش‌بنیان با صنایع در جهت رسوخ محصولات فناورانه برقرار شود.
تشکیل هسته‌های نوآوری و فناوری در جهت توضیح چالش‌ها و تبدیل چالش‌ها به یک نیاز به فناورانه از رویکرد‌های جشنواره سیناست.
“مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره دستاوردهای دانش بنیان سینا” نیز با حضور دکتر حمیدرضا شاهوردی (دستیار معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری)، دکتر فرهاد دانشجو (ریاست دانشگاه تربیت مدرس) و دکتر حسین نادری‌منش (ریاست پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس، یک شنبه 29 خردادماه 1401 ساعت 9 در سالن اجتماعات شهید مطهری دانشگاه برگزار گردید.
 
در ابتدای این مراسم دکتر نادری منش با اشاره به شعار سال 1401 (سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین) بر نقش پارک های علم و فناوری در نوآوری و ایجاد کارآفرینی تاکید کرد و گفت: در دانشگاه های نسل سوم و چهارم نقش پارک های علم و فناوری به عنوان پلت فرم ایجاد شغل و به منظور وصل کردن دانش و صنعت به یکدیگر بسیار اهمیت دارد. دانشگاه و پارک دو روی یک سکه هستند. پارک ها با ایفای نقش در بحث فناوری و نوآوری، ایجاد کارآفرینی و اشتغال زایی می کنند.

رئیس پارک علم و فناوری مدرس در ادامه، برنامه های تقویت زیست بوم نوآوری در 27 گام، طرح هدایت شغلی و طرح دستیار فناوری را که همگی در راستای حمایت از دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه ها است تشریح کرد و بر اهمیت همکاری رؤسای دانشکده ها در فرایند ایجاد اشتغال و تبدیل دانش به ارزش تأکید نمود.

در بخش دیگری از مراسم افتتاحیه دکتر شاهوردی در خصوص حمایت های مالی و اعتباری در زیست بوم نوآوری کشور سخنرانی کرد. وی از عدم آگاهی شرکت های دانش بنیان و عدم وجود یک نظام هدایت مندی واحد به عنوان بزرگ ترین موانع فعالیت شرکت های فناور و نوبنیان در زیست بوم نوآوری نام برد و اصلی ترین اجزا زیست بوم از منظر حمایت های مالی و اعتباری و جایگاه قانونی صندوق نوآوری و شکوفایی را تشریح کرد.
همچنین در روز پایانی این جشنواره نیز، دکتر محمدعلی زلفی‌گل وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری ضمن حضور در جوار آرامگاه شهدای گمنام دانشگاه و قرائت فاتحه، از نمایشگاه نخستین جشنواره دستاوردهای دانش بنیان سینا بازدید کرد.
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.